Tentang Kami

Di OIKEOS Christian Network misi kami mudah -

PENDIDIKAN BIBLICAL UNTUK PELAYANAN BERJALAN DALAM KALIAN KESIHATAN

Apakah pendidikan alkitabiah?

Melalui pengajaran dan pembelajaran Firman Tuhan, seseorang memperoleh pengetahuan rohani dan alat Kitab Suci untuk berkembang dalam gaya hidup yang berpusatkan Kristus. Ia berada dalam gaya hidup yang berpusatkan Kristus - beristirahat dan bergantung kepada rahmat Tuhan dan kerja Kristus yang telah dicapai - orang percaya yang menemui identiti mereka yang diberikan oleh Tuhan.

Kolose 1: 26-28

Apa yang berjalan bersama dalam kehidupan baru?

2 (dua) # 5 (CO OSC)

Perjalanan kami adalah pengembaraan "lakukan bersama-sama" dalam cinta dan galakan, sokongan dan bimbingan dalam berkongsi kualiti hidup dan keyakinan kami yang kami temukan dalam Kristus. Kita tidak bersendirian, tetapi adalah sebahagian daripada masyarakat rohani dalam rumah iman dan tubuh Kristus. Hasilnya, kita menghormati antara satu sama lain dan menyumbangkan hati dan kekuatan untuk memberi manfaat kepada orang lain. Sebagai rangkaian, kami menyokong dan menggalakkan autonomi perhimpunan individu tempatan yang berpusat di rumah yang ingin menarik sumber pendidikan kami seperti ajaran, kursus, lawatan, dan acara.

Efesus 4: 1-16

Wanita # 1 (NC OSC)

Matlamat kami adalah kualiti kehidupan yang segar dan baru setiap hari. Masa lalu telah diselesaikan, dan masa depan hanya memegang kemuliaan yang diharapkan. Ini membolehkan kita hidup setiap hari, dan sesungguhnya setiap saat, terlibat dengan keyakinan yang datang dari harapan-harapan Tuhan yang diberikan oleh Kristus. Hidup setiap hari dalam kehidupan baru adalah satu petualangan dalam menemui semua harapan positif Tuhan yang berlimpah melalui rahmat-Nya.

Efesus 3: 20

Kami menyedari bahawa kami bukan satu-satunya organisasi Kristian atau gereja yang berkhidmat hari ini. Kita adalah sebahagian dari pergerakan Allah yang luas dan menyeluruh dalam zaman dan masa kita untuk mencapai dan membantu dunia mengetahui kebenaran yang Allah berikan melalui Yesus Kristus.  

Laman web ini direka untuk membantu orang Kristian berhubung dengan cahaya Firman Tuhan dalam pengajaran dan pembelajaran kitab suci yang mendorong jalan hidup baru dalam Kristus. Harapan kami di dalam Tuhan adalah bahawa laman web ini akan membantu memajukan ketepatan dan hati kitab suci dalam kehidupan anda secara peribadi serta orang lain di kawasan setempat anda. Semoga berkat Tuhan terus berlimpah dalam hidup anda.

Bilangan 6: 24-26:

TUHAN memberkati engkau dan jaga engkau,

TUHAN membuat mukanya bersinar atasmu, dan bersabarlah kepadamu:

TUHAN mengangkat wajah-Mu ke atasmu dan memberikan kepadamu damai sejahtera.

Nikmati bersambung!

Apa yang Kami Percaya:

  • 1.

    Satu Tuhan, Perjanjian Lama dan Baru, Yang merupakan Roh Kudus, dan Bapa Tuhan kita Yesus Kristus.

  • 2.

    Yesus Kristus adalah Anak Allah yang hidup yang menawarkan kehidupan tanpa dosa untuk keselamatan umat manusia dan satu-satunya korban yang diperlukan dan diterima oleh Allah untuk manusia untuk menerima anugerah-Nya untuk kehidupan kekal dan berjalan dalam kehidupan baru di zaman kita.

  • 3.

    Kitab-kitab Perjanjian Lama dan Baru yang asalnya diberikan oleh Allah melengkapi dan melengkapi antara satu sama lain, tidak mengandungi sebarang percanggahan atau kesilapan, dan tidak relevan dan relevan pada zaman kita, sebagai satu paket wahyu untuk keselamatan, keselamatan manusia , dan manfaat.

  • 4.

    Jika manusia mengakui Yesus sebagai tuan dan percaya bahawa Tuhan membangkitkannya dari kematian, dia menerima karunia roh kudus yang merupakan benih yang tidak dapat binasa dari Kristus dan kini dilahirkan kembali sebagai anak Tuhan, dipanggil orang Kristen, memiliki keselamatan hidup abadi dan kemampuan untuk menjalankan kuasa rohani dan menghasilkan buah rohani. Kelahiran baru ini memulakan potensi hidup baru dalam Kristus tetapi akhirnya menjadi tanggungjawab setiap orang percaya untuk membuktikan kepuasannya sendiri kehendak Tuhan yang baik, diterima, dan sempurna dan hidup menurut Firman Tuhan.

  • 5.

    Justifikasi melalui iman Yesus Kristus adalah umum kepada semua orang Kristian dan keputusan hukum oleh Tuhan untuk melepaskan manusia bersalah dan dosa dan menjadikan manusia diterima oleh-Nya. Kebenaran ini adalah asas di mana masa lalu dan penghakiman negatif zaman kita ditinggalkan dan pemahaman tentang isi rumah iman dan penghormatan bersama untuk semua orang percaya Kristian sebagai saudara lelaki dan saudari dalam keluarga Tuhan dibina.

  • 6.

    Setiap orang percaya duduk di sebelah kanan Allah dengan Kristus dan oleh itu dikuduskan - ditetapkan untuk maksud Tuhan dari dunia ini, untuk mengasihi Kristus dan tumbuh dalam kuasa yang menyatukan karunia roh kudus dengan berfungsi sebagai saling bergantung dan diperlukan anggota badan Kristus.

  • 7.

    Penantian orang-orang yang beriman pada masa akan datang - pengumpulan Gereja tubuh Kristus ketika tubuh-tubuh baru dan ganjaran yang akan diberikan, adalah insentif pada zaman kita untuk membebaskan diri dari pandangan terhad tentang keberadaan duniawi dan beban dan kepedulian yang menemaninya, hidup setiap hari dengan harapan, kegembiraan, dan keselesaan masa depan yang kekal dan mulia yang menanti para anak-anak Tuhan.

  • 8.

    Orang Kristian awal seperti yang dicatatkan di dalam Kitab Kisah dan kemudiannya di dalam Epistel Gereja Rasul Paulus dan penulis-penulis Perjanjian Baru lain menetapkan pola mengatur untuk menjalin, mengajar, dan membagikan kepercayaan mereka tentang Yesus Kristus.

  • 9.

    Iblis, Syaitan, adalah penuduh rohani dan musuh manusia yang, bersama dengan malaikat-malaikat yang lain yang jatuh, membentuk roh roh jahat yang jahat yang secara aktif dan kekal menentang Tuhan, Kristus, dan Firman, tetapi pada suatu hari akan menerima penghakiman dan kemusnahan akhir.

OIKEOS Ditakrifkan

Nama OIKEOS diambil dari perkataan Yunani untuk isi rumah, οἰκεῖος [oikeios, pronounced oy-kay-os].

Galatia 6:10:

Oleh kerana kita mempunyai peluang, marilah kita berbuat baik kepada semua orang, terutama kepada mereka yang berada di dalam isi rumah [oikeios] iman.

Rumah iman yang dicatat dalam Galatia 6:10 merujuk kepada iman Yesus Kristus yang sama kepada semua orang Kristian. Orang-orang yang beriman membagikan iman yang sama seperti saudara-saudari dalam keluarga Allah, maka keluarga iman. Inilah iman bersama yang dikongsi oleh semua orang Kristian yang merupakan ukuran iman yang diberikan kepada setiap orang percaya melalui rahmat yang disebutkan dalam Roma 12.

Roma 12: 3:

Kerana saya katakan, melalui karunia yang diberikan kepadaku, kepada setiap orang yang ada di antara kamu, jangan memikirkan dirinya lebih tinggi daripada yang patut dipikirkannya; tetapi untuk memikirkan dengan sungguh-sungguh, sebagaimana Allah telah mengukur setiap orang ukuran iman.

Logo OIKEOS

Logo

Benang emas dalam logo mewakili kebenaran mengenai justifikasi setiap orang percaya melalui iman Yesus Kristus, perpaduan kolektif Tubuh Kristus yang duduk di surga, dan orang-orang yang percaya akan segera dimuliakan pada kembalinya Kristus yang diajar oleh Rasul Paul dan lain-lain hingga ke hari ini. Ketiga-tiga daun itu merupakan kesempurnaan dan proses setiap orang percaya meningkat dan berkembang dengan teguh pada Firman. Rangkaian Kristian merujuk kepada sokongan teratur Firman Tuhan yang bergerak di peringkat gereja setempat.

OIKEOS ("Isi Rumah"Rangkaian Kristian adalah persekutuan orang percaya yang secara bebas berkongsi dalam rahmat Tuhan dan identiti dalam Kristus untuk berjalan dalam kebaruan kehidupan. Setiap orang percaya berkembang dalam kuasa yang menyatukan karunia roh kudus dengan membuktikan kepuasannya akan kehendak Tuhan yang baik, dapat diterima dan sempurna. Hormat menghormati berdasarkan iman umum Yesus Kristus semua orang yang beriman sebagai saudara dalam keluarga Allah menggalakkan setiap orang percaya untuk belajar, matang, dan berfungsi dalam Tubuh Kristus menurut Firman Allah.

Laman web ini adalah alat yang didedikasikan untuk pendidikan Alkitabiah untuk berjalan bersama dalam kebaharuan hidup.

Roma 6: 4:

Oleh itu, kita dikuburkan dengan dia melalui pembaptisan ke dalam maut: sama seperti Kristus dibangkitkan dari antara orang mati dengan kemuliaan Bapa, demikian juga kita harus berjalan dalam kehidupan baru.